Eye Tonuri de gri
Invert Mode Culori inversate
Link Linkuri subliniate
Keypad Navigare prin tastatură
Triangle Cursor negru
Triangle Cursor alb
Remove Circle Text mic
Add Circle Text mare
Refresh Resetare
Close Inchide
Call
Telefon: 0273 22777

Seminar: „Dezbaterea – o strategie de dezvoltare a gândirii critice”

„ Dezbaterea este arta de a gândi împreună, chiar și atunci când avem păreri diferite”

În contextul provocărilor și complexităților noului mileniu, abilitatea de a gândi critic și constructiv și de a tolera diversitatea de opinii reprezintă fundamentul unei integrări sociale reușite. Societatea modernă necesită cetățeni capabili să își susțină convingerile și să contribuie activ la rezolvarea problemelor comune. Pentru a atinge acest obiectiv, profesorii trebuie să creeze situații didactice care să promoveze dezvoltarea unei gândiri flexibile, prin dialog democratic și exersarea capacității de argumentare. Gândirea critică înflorește doar atunci când elevii depășesc mentalitatea unui singur răspuns corect, învățând să exploreze multiple perspective asupra aceleiași probleme.

Dezbaterea, ca metodă educațională practicată în cadrul orelor de Istorie și Educație pentru societate, oferă beneficii incontestabile. Această strategie didactică se bazează pe participarea activă a elevilor și permite acumularea rapidă de idei. Într-un format de grup, dezbaterea stimulează colaborarea, implicarea colectivă în procesul de argumentare și dezvoltarea unui mediu de învățare interactiv.

Pe 15 octombrie 2024, la IP Gimnaziul „Ion Creangă” din Cania, s-a desfășurat seminarul raional cu tema „Dezbaterea – o strategie de dezvoltare a gândirii critice”, care a reunit 29 de profesori de Istorie și Educație pentru societate din diverse instituții ale raionului. Scopul principal al evenimentului a fost promovarea dezbaterii ca metodă educațională esențială pentru dezvoltarea gândirii critice, încrederii în sine, curajului și abilităților de comunicare coerentă în rândul elevilor.

Seminarul a subliniat că dezbaterea oferă un cadru ideal pentru formarea competențelor necesare într-o societate democratică, contribuind la exersarea dialogului deschis și a argumentării logice. Prin implicarea activă, elevii învață să construiască și să evalueze argumente, să identifice neconcordanțe și să gândească critic, dezvoltând astfel flexibilitate mentală și spirit analitic. Această metodă didactică sprijină elevii în autoafirmare, consolidându-le încrederea de a susține puncte de vedere în public și capacitatea de a colabora eficient cu alții.

Evenimentul a fost și o ocazie valoroasă pentru schimbul de bune practici între cadrele didactice. Profesorii au discutat despre integrarea dezbaterii în activitățile educaționale și au analizat impactul acesteia asupra performanței elevilor, subliniind faptul că dezbaterea stimulează gândirea colaborativă și crește implicarea activă a tuturor participanților la învățare.

Concluziile seminarului au accentuat faptul că dezbaterea nu este doar un exercițiu didactic util, ci și un instrument esențial pentru formarea unor cetățeni activi și responsabili, capabili să contribuie în mod constructiv la viața comunității. Profesorii prezenți au fost încurajați să utilizeze mai frecvent această metodă pentru a sprijini dezvoltarea gândirii critice și a competențelor socio-emoționale în rândul elevilor, integrând-o nu doar în orele de Istorie și Educație pentru societate, ci și la alte discipline.

1729419900178 1729419900184 1729419900191 1729419900199 1729419900215

Articole Recente