„Nimeni nu poate fi bun în ceia ce face, dacă nu este într-o stare bună”.
La data de 25.04 2024 în instituția de educație timpurie Antonești, managerul instituției Stratev Alina, s-a organizat și desfășurat ședința ordinară cu subiectul: „Starea de bine – fundament al procesului educațional reușit„ Ce înseamnă „stare de bine„? O stare pe care și-o dorește fiecare. O stare pe care o avem adesea alături de copii, prieteni și de oamenii dragi. Anume această „stare de bine” am observat că persistă în această instituție. Dezideratul acesta, „starea de bine”, la locul de muncă, nu a fost greu de înțeles, deoarece, personalul din această instituție a reușit să demonstreze, că dacă se lucrează într-o manieră mai relaxată, rezultatele muncii sunt mult mai bune. „Empatie, toleranță, dragoste – acestea sunt cuvintele care caracterizează, colectivul acestei instituții în colaborare cu toată comunitatea: părinți, școală, bibliotecă, APL. Îmbinând cu măiestrie teoria cu practica au demonstrat, că menirea noastră ca educatori este să fim buni și iubitori cu cei din jur devenind responsabili de starea de bine pe care le-o determinăm, prin modul nostru de a vorbi, de ne exprima gândurile și emoțiile, de a relaționa.
În concluzii „starea de bine” în timpul copilăriei pune temelii solide pentru o sănătate bună la maturitate. Grădiniţa are un rol esențial în conectarea dezvoltării caracterului la copii cu bunăstarea individuală și colectivă, care pe termen lung, va modela valorile și atitudinile societății în care trăim.
Avram Semina, specialist principal, DGÎ Cantemir.






