Motto: „Punând pe copil să lucreze, îl faci să se intereseze de munca sa, şi dai imboldul preţios al simţirilor plăcute care îi tovărăşesc acţiunea şi plătesc succesul silinţei”. Alfred Binet
Orientarea procesului de activitate practică a copiilor trebuie făcută spre reprezentarea propriilor sentimente, atitudini, găsind mijloace proprii de reprezentare, deprinderi de mânuire şi de alegere a instrumentelor şi materialelor necesare, care prin diversitatea formelor şi varietatea coloritului, a posibilităţilor de îmbinare, oferă un cadru larg dezvoltării imaginaţiei şi gândirii creatoare.
În cadrul activităţilor practice de la Educaţie tehnologică stimulează activitatea de cunoaştere a copiilor, permite aplicarea în practică a cunoştinţelor însuşite, consolidarea şi aprofundarea lor. Acestea permit educarea şi dezvoltarea multor procese psihice (percepţia, spiritul de observaţie, reprezentările, atenţia, memoria, gâdirea, imaginaţia) şi a unor însuşiri de personalitate: spiritul de iniţiativă, încrederea în posibilităţile proprii, dorinţa de a lucra în colectiv, atitudinea creatoare faţă de frumos, simţul estetic, atitudinea justă faţă de muncă şi rezultatele ei, perseverenţa, sârguinţa, hărnicia. La data de 01 martie 2024 în baza ordinului DGÎ Cantemir nr.57A din 26 februarie 2024, I.P. Gimnaziul „Delta”, Tartaul a fost gazda seminarului raional al profesorilor de educație tehnologică cu genericul: „Aspecte metodologice privind unitatea de învățare „Colaje și decorațiuni”. ”. Mulțumim doamnei Elena Zaharia și echipei manageriale pentru contribuția la organizarea și desfășurarea activităților care a avut drept scop de a oferi profesorilor de educație tehnologică repere metodologice pentru aplicarea cu succes a unor tehnici de implementare pe etape pentru a dezvolta creativitatea și gustul estetic al elevilor în cadrul orelor de educație tehnologică.